Реформа МСЕК
Міністерство охорони здоров’я України на виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України від 22 жовтня 2024 року «Щодо протидії корупційним та іншим правопорушенням під час встановлення інвалідності посадовим особам державних органів» проводить реформу медико-соціальної експертизи шляхом впровадження оцінювання повсякденного функціонування особи експертними командами у закладах охорони здоров’я.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1338 «Деякі питання запровадження оцінювання повсякденного функціонування особи» з 01 січня 2025 року експертиза щодо встановлення інвалідності відповідно до законодавства для повнолітніх осіб проводиться експертними командами з оцінювання повсякденного функціонування особи.
Принагідно інформуємо, що документи, рішення, прийняті, видані медикосоціальними експертними комісіями в період їх роботи, є чинними та продовжують бути підставами для продовження надання особам і дітям статусів, прав, пільг, пенсій, допомог, компенсацій, надбавок, якщо такі статуси, права, виплати та соціальні гарантії були оформлені (призначені) до 01 січня 2025 року, або інше не буде встановлено за результатами перевірки обґрунтованості рішення медико-соціальної експертної комісії, проведеної в установленому законодавством порядку, чи в судовому порядку, або до проведення оцінювання повсякденного функціонування особи експертними командами.
Особи, інвалідність яким встановлена без зазначення строку проведення повторного огляду, проходять оцінювання повсякденного функціонування за власним бажанням (за зверненням опікуна у разі позбавлення особи з інвалідністю дієздатності) або за рішенням суду. Індивідуальна програма реабілітації особи з інвалідністю складалася медико-соціальними експертними комісіями (далі – МСЕК) відповідно до Положення про індивідуальну програму реабілітації особи з інвалідністю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2007 року № 757. У формі індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю строки переогляду не передбачені і не вказувались, лише пунктом 12 передбачено, що у разі потреби в оперативному коригуванні індивідуальної програми фахівці реабілітаційних та інтернатних установ можуть змінювати обсяг, строк та черговість проведення реабілітаційних заходів.
Отже, індивідуальна програма реабілітації особи з інвалідністю складалася на строк встановлення інвалідності і не потребує в обов'язковому порядку перегляду кожні два роки, а переглядається лише у разі необхідності внесення змін чи проведення нагляду за станом її виконання. У разі необхідності внесення доповнень чи змін до індивідуальної програми реабілітації лікуючий лікар формує електронне направлення до експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи для оновлення переліку реабілітаційних заходів. З урахуванням викладеного та для зменшення соціальної напруги, просимо довести інформацію про чинність індивідуальних програм реабілітації осіб з інвалідністю, які сформовані медико-соціальними експертними комісії у минулі роки на весь період встановленої інвалідності (за відсутності оновлених рекомендацій, які є частиною індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю, сформованих експертною командою з оцінювання повсякденного функціонування) до відома підрозділів з питань соціального захисту населення структурних підрозділів з питань соціального захисту, відділень Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, центрів надання адміністративних послуг. Заздалегідь дякуємо.
Заступник Міністра з питань цифрового розвитку,
цифрових трансформацій і цифровізації Марія КАРЧЕВИЧ